Utekväll

Igår hade jag min första nyktra utekväll någonsin. Tror inte jag kommer att göra om det, gud vad hemskt det var att vara nykter. Man ser ju verkligen hur folk beter sig, folk ramlar, slåss, snackar skit, gör extremt dåliga raggningsförsök. Jag var med om två dåliga igår, ganska kul faktiskt.

1. En kille kommer fram till mig och tar mig i handen och drar mig mot baren. Förvånad som jag var, frågade jag vart ska vi och stannade. "Vi ska köpa dig en drink" och mitt svar var "Nej, tack jag kör ikväll" Sedan kom en massa tjat, förstår inte att killar inte kan ge sig direkt när man säger nej första gången.

2. Andra försöket var ett klassiskt sk. kvart i två ragg. Jag hade hämtat ut jackan och en herre i 40-års åldern börjar prata med oss om hur dåligt det är att krogen stänger 2 i Umeå. Jag kände mig inte så pratsam så jag höll med och stirrade ner på Maria som satt i trappen att vi skulle gå. Då böjer han sig helt plötsligt ner och granskar mina ben. "Du har snygga ben" Sedan böjer han signer ytterliggaren en gång och granskar mina ben väldigt nogrannt " Nej du har jävligt snygga ben" säger han sedan. Jag kommenterade att det var fotbollsben så spände jag blicken i Maria så vi kunde gå. Men då följer han efter mig ut och frågar om han kan få mitt nummer. Alltså varför fattar inte killar? Om man undviker ögonkontakt och knapp svarar på frågor då borde man ju rimligtvis inte vara intresserad? What´s up with that?

Anledningen att jag var nykter är att jag har första träningsmatchen idag. Spännande! Är dock tok trött efter går dagen ingenvidare uppladdning vilket jag har lite ångest för. Men jag ska göra mitt bästa ikväll, kan inte göra mer än så.

Hur som helst hade jag trevligt igår, var roligt att vara ute med Maria det var länge sedan sist, hade säkert varit roligare om jag var onykter, men det går fler tåg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0