Gott nytt 2009

Gott nytt år! Hoppas alla hade en trevlig nyårsafton, själv var jag hemma med min käre sambo. Vi var bjudna på tre fester och hade beslutat oss för att gå på en, men ibland blir det inte som man plannerat. Men vi hade iaf en skön hemma kväll, Simon lagade en jätte god middag.Tänk att han har sina sisor ibland ;) Tolvslaget tillbringade vi på vår uteplats, med lite skumpa. Dessvärre hade Simon valt det billigaste han kunde hitta på systemet och jag kan säga så här, det smakade piss.

Nytt år har det ju blivit men vad hände egentligen 2008? Det hände en del, Obamha blev vald president, Sverige var sugit dåliga i fotbolls em, vi gick in i en lågkonjunktur som skapat kaos i landet, den omfattande författar strejken i Hollywood fick äntligen ett. Men för egen del hände det också ganska mycket

- Jag drogs med av Malin och förvandlades över en natt till en tv-nörd.
- Jag klarade nationalekonomin.
- Jag började min handledarutbildning på MCD
- Jag fick vg på två moment i kulturgeografi C
- Jag kämpade med c-uppsatsen en hel vår
- Jag tog examen från Universitetet
- Jag började jobba lite mer än vanligt på MCD, och det slutade tillsist att jag fick mitt första chefs jobb som arbetsledare. Hoppas bara inte att det blev mitt sista.
- Jag skrev över mig till Umedalens IF i fotboll, ett bra beslut ett roligt gäng. Får se hur det blir 2009 bara, mär inte det att jag inte vill men, ja. Måste fatta ett beslut snart, trodde jag gjort det men, får nog lämna det beslutet till tränarna!
- Jag upptäckte hur mycket mina klasskamrater betydde för mig, och hur mycke jag saknar dess umgänge.
- Samtidigt som jag upptäckte vilka underbara jobbarkompoisar jag har, men vänner kan man aldrig ha för många av ;)
- Begreppen AD och BL gjorde entré i mitt liv, haha helt sjukt!
- Jag gick ner tio kilo, som jag tror jag gick upp igen när jag var hemma över jul. Känns iaf så just nu måste jag säga.
- Jag och Simon hade vårt bästa år hittills. Känns inte som det blir bättreän så här, men det har ju bara gått 8 år  än så jag hoppas att det inte var det bästa ;)

2009 då?
- Ja jag lär väl ta mig i kragen och börja söka jobb. Arbetsmarknaden ser ju inte lovande ut, men jag lär väl ta mig hemåt så småningom. Börjar väl kanske bli dags attb flytta söderut :(
- Jag ska ta tag i min träning, har ju ingen energi alls så det är nog dags att börja träna ordentligt.
- Förlova mig ?? Börjar bli dags nu Simon! Haha skojade bara ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0