Engagemang

Morgonen började med att jag hade fått ett mail angående om att jag och min chef måste ha ett möte på jobbet, angående mitt engagemang. Det kändes som ett slag i ansiktet måste jag säga, okej jag kanske inte har varit på topp sistone. Men det har sina naturliga orsaker, dels på grund av att jag är sjukt less på att alla tar mig för givet att jag ska ställa upp och rädda dagen. Men sedan nmär jag har varit hemma, så blir jag ofta mitt gammla osäkra jag. Jag ser mitt gammla liv och det jag lämnat bakom mig, jag ser de personer som fortfarande lever det livet som exempelvis min syster som inte alls mår bra under några omständigheter på grund av de förhållanden som råder hemma. Samt att jag ser min släkt och hur sårade de är av att min farbror är sjuk, att han kanske bara har en stund kvar på denna jord. Men känner jag min farbror så överlever han detta, han är en Holmgren han är stark och envis som bara den så om det är någon som kan klara av detta så är det han. Men det är inte bara han som är skruttig, utan farmor och farfar blir även allt sämre ävben dem, farfar är väl värst då pappa inte tror han kommer leva så länge till. Farmor har alzhemiers så hon är ju mest snurig, i övrigt i god form men det tär ju ändå på en och se ens farmor helt förtvivlad för att hon inte kan minnas vart hon lagt julklapparna till barnbarnen (vi hade redan fått dem, men ändå ;)

Hu som helst sådana saker påverkar mig, men att ifrågasätta mitt engagemang är som att sätta kniven i ryggen på mig. Så mycket jag ställt upp, och så mycket gratis arbete jag har gjort bara för att det ska gå bättre för restaurangen. Det gör mig ledsen för jag har arbetat väldigt hårt för detta, och verkligen gjort mitt bästa så jag blir verkligen ledsen när jag får höra detta. Jag fick helt enkelt nog, jag duger helt enkelt till detta så nu söker jag nya jobb. Så om det är någon som behöver en person med bakgrund som skiftledare på mcdonalds, en period som frukost biträde, grillbiträde på sibylla, några veckor inom äldrevården, bra gymnasiebetyg samt en universitets utbildning i turism give me a call ;)

Nog om mitt jobb, nu har alla serier börjat igen äntligen :) Har sett desperate housewives, one tree hill, gossip girl och brothers and sisters. Händer mycket just nu i samtliga serier, men OTH är fortfarande den överlägsna favoriten. Är så spännande nu :)

Idag har jag sprungit också, var skoj ska nog springa intervaller imorgon tror jag. Det vore skönt att verkligen ta ut sig så man knappt kan stå på benen, för det känns såm himla skönt efteråt :) Nej nu duschen, och sedan sängen så man orkar upp till arbetet imorgon för 6 dagen i rad, bara två dagar kvar till ledighet sedan dock. Blir tjejkväll med Emelie och Fanny på fredag, det ska bli roligt måste jag säga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0