840105

Idag mär det min käre sambos födelsedag, hela 25 år har han blivit. Snart är han 30 hemska tanke, tänk att vi håller på att bli så gammla. Börjar bli dags för VVV snart tror jag, men något år kan det allt vänta ;)

Är sjuk less på mitt arbete just nu, det bästa med mitt jobb är lätt mina arbetskompisar. Hur roligt som helst, men nu är det många som börjar sluta för de ska plugga och så vidare. Å med tanke på hur mycket tid man lägger ner på jobbet, och hur mycket av det man faktiskt får betalt för vilket bara är en bråkdel av det man borde ha betalt för. Känns inge skoj att man är på jobbet i princip varje dag, och man kammar max hem 10 000 kronor. Det suger, hade man kammat hem än 15 000-16 000 hade det varit skillnad då hade man ju åtminstone haft lite pengar över... Så man kan spara till en resa eller något! Hur som helst, jag har ställt upp sjukt mycket på sistone, folk har varit sjuka, vilket har inneburit att jag har jobbat deras pass plus mina egna, jag jar stängt och kommit hem sent för att sedan fara in tidigt dan därpå för att öppna, jag har jobbat trots jag har haft influensan och knappt kunde stå på benen. Å vad för jag får allt detta? Övertids ersättning? nix. Komp. ledigt? Uppskattning? Nix. Inte någonting får jag ut av detta, njag bara sliter ut mig och sdtäller upp på alla andra utan att få någonting för det. Å jajg börjar bli jävligt less måste jag säga.

Det är inte det att jag inte vill ställa upp, för det gör jag absolut när det behövs. Men man vill åtminstone ha ett tack från chefen för att man ställer upp. Fick erbjudandet att jag skulle få välja semester först, men då blev en del andra sura så jag gissar på att det inte kommer på frågan när det kommer till kritan i vår :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0