Arbetsmoral

Oj oj ibland önskar man att man hade världens mest ambitiösa personal som inte vill annat än att jobba. Men den bistra sanningen är stt de som vill jobba, jobbar oftast redan omkring 6 dagra i veckan. Som jag, är ju en ren lyx att vara ledig två dagar på en vecka känns det som just nu. Idag har jag städat, diskat och tvättat, har varit vaken sedan sju för att jag hade tvätttid, hade tänkt fara ner på stan och handla färdigt mina sista julklappar eftersom jag bara är ledig tre dagar innan jul, men istället har jag legat hemma på soffan och haft ångest för att telefonen ska ringa och säga att jag faktiskt måste jobba idag. Har inte hänt ännu, men snart händer det...

Är inte det att jag inte gillar att jobba, är bara det att jag blir less fruktansvärt när ingenting går som plannerat.
Men jag får ju faktiskt skylla mig själv, var jag som gjorde det enkelt för mig och tog en person från stängningen för att täcka upp på dagen. Men men, får väl leva med det är ju faktiskt ledig imorgon också...

Har kommit fram till att jag hatar julklappar också, fy fan man måste slå in dem och sen så kanske inte ens personen ifråga uppskattar presenten. Egentligen borde man köpa sina egna julklappar.....

Situationen här hemma är oförändrad, ingen säger något. Simon är helt känslolös tror jag, visar inte en enda känsla. Han är inte glad, han är inte ledsen, han är inte förtvivlad. han är inte arg, han bara är. Själv går ens känslor som en bergochdalbana, upp och ner, från deprimerad till glad och lycklig.. Är nog något allvarlig fel på mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0