Julen 2008

Efter att ha varit vaken i princip hela natten tog jag tillsist flyget hem på måndags morgonen, sedan tåget från arlanda till Uppsala. Mycket folk i stan, helt galet, handlade lite julklppar och så där men var tvungen att vänta med de stora tills dagen efter då lönen skulle ramla in på kontot.. Sedan var det tänkt att vi skulle vara hos min mamma dagen innan julafton med hade ju givetvis hon glömt bort, så det blev inget av det. Det blev istället badtunna hemma hos min far vilket var trevligare.

Julafton började med sång för pappas sambo carina som fyller år denna dag, sedan blev det en snabbvisit hos min mor i Uppsala. Ingevidare att köra på motorvägen på julafton, vissa kör som idioter måste jag säga. Därefter till farmor och farfar för julfika, sedan till min farbror för att tillsist komma hem till min far där glöggen och kalle väntade. Sedan blev det julmat och julklppar för hela slanten, blir ju så bortskämd ibland så det är inte sant ;)

Man kan ju tro att julafton var slut där men icke, sedan bar det av till Örbyhus för att träffa Simon och hans släkt, äta lite julgodis och sedan bege sig på midnattsmässan, där jag nästan somnade för övrigt :p Mycket fin musik i kyrkan måste jag faktiskt säga, men jag var väldigt trött!

Dagen efter blev det att träffa simons mammas släkt, för att sedan dra till örbyhus med min syter. Förfest hos Lurv för att sedan dra på möbeln, helt galet skoj, och jag träffade så mycket folk som jag inte sett på år och dagar! Väldigt kul måste jag säga, dessvärre var man ju lite rund om fötterna, men det brukar bli så efter en förfest med lillebror min :P Men hur som helst jag hade skoj, och det är huvudsaken hade någon nå åsikter så lär de ju ha glömt bort det tills nästa gång vi ses, går ju som sagt några år mellan de tillfällena ;)

Men nu är jag ju hursomhelst hemma i Umeå igen och nu väntar arbete i sju dagar i sträck, inte kul. Men vad gör man??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0