Veckan som gått..

Man har inte så mycket liv och denna vecka har mycket kretsat kring jobbet. Har varit sjuk, men jag vet hur det är att vara arbetsledare och det är inte kul när någon ringer och sjukanmäler sig. Speciellt när det är typ noll personer som vill ställa upp, för de som kan tänkas ställa upp de bor i princip redan på bygget ;) Så jag bestämde mig för att jobba iaf, var ju inte direkt dödligt sjuk utan bara en vanlig förkylning (men ack så jobbigt ändå!). Dumt gjort för jag borde ha stannat hemma klantigt nog lyckades jag på någotvis falla ner för vår vindstrapp på jobbet och den är brant ska jag säga! Vilket resulterade i en skadad arm med skrapsår och muskelsmärtor samt ett saftigt blåmärke på låret.

Men förhoppningsvis inga större men inför framtiden, men dock kan jag inte spela fotboll idag som det var tänkt. Vilket suger balle, med tanke på att jag inte spelat en fotbollsmatch sedan sommaruppehållet. Men jag ska hinna göra åtminstone en match, och då ska jag vara kung ;) Har inte lyckats med den bedriften ännu, men jag menar det måste ju hända någon gång ;) Ska fara och se matchen snart dock, hoppas på vinst idag eller jag snarare vet att det blir vinst idag  :)

Men inte enbart hemska saker har hänt dena vecka var bjuden på kräftskiva hos J & J igår, mycket trevligt. Jag agerade chaufför för jag såg ingen anledning att må ännu sämre på morgonen än vad jag redan gör. Trevligt hade jag iaf, och det är ganska kul att spela ölspel när man dricker vatten måste jag säga. Konstigt att se hur fort det kan gå för folk att bli riktigt riktigt fulla! Begreppen AD och BL återuppstod igen vilket inte är konstigt i dessa sammanhang, det  var ett tag sedan sist och jag har fått mycket pikar och det har gjorts många försök att genera mig. Folk i min närhet har fått uppfattningen om att jag är pryd (bara för att man tycker vissa saker är äckliga och tro mig de var minst sagt äckliga) , så jag har fått utstå mycket men äntligen känns det som jag fått min revansch  :)

Blev stoppad av polisen igår också, där sannolikheten att bli stoppad är typ noll. På en grusväg mitt ute i ingenstans, möter jag en polisbil som stannar mig, kollar körkort och gör nykterhetskontroll. Tur att man hade börsen med sig!  

Den lätta versionen av en riktig AD..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0